Sezai Karakoç’un Mona Roza şiiri

Sezai Karakoç’un 50 yıldır dilden dile dolaşan “Mona Roza” şiirini yazdığı kadının Muazzez Akkaya oldugu ortaya çıktı.

“Sezai Karakoç’un Mona Roza şiiri” videosunu bilgisayara indirmek için tıklayınız .
İndirdiğiniz dosyanın uzantısını .flv olarak değiştirin.(yeniden adlandır diyerek dosyanın ismini “get_video.flv”yapın mesela) ..Artık videonuzu bilgisayarınız üzerinden FLV PLAYER ile izleyebilirsiniz.Bu flv dosyasını diğer video formatlarına dönüştürmek için TOTAL VIDEO CONVERTER programını kullanabilirsiniz..

Bu videolarda ilginizi çekebilir

           

39 Yanıt

  1. bu şiir gerçekten harika.aşkları da çok güzel.şairinin yüreğine sağlık klip te harika olmuş.teşekkürler

  2. bu 50 yillik bir gizem degil.. kitalarin bas harflerini yanyana koydugunuzda Muazzez Akkaya oldugu ortaya cikiyordu bu siir ilk yazildigi yillarda..
    Mona Roza, siyah güller, ak güller
    Geyvenin gülleri ve beyaz yatak
    Kanadı kırık kuş merhamet ister
    Ah, senin yüzünden kana batacak
    Mona Roza siyah güller, ak güller

    Ulur aya karşı kirli çakallar
    Ürkek ürkek bakar tavşanlar dağa
    Mona Roza, bugün bende bir hal var
    Yağmur iğri iğri düşer toprağa
    Ulur aya karşı kirli çakallar

    Açma pencereni perdeleri çek
    Mona Roza seni görmemeliyim
    Bir bakışın ölmem için yetecek
    Anla Mona Roza, ben bir deliyim
    Açma pencereni perdeleri çek…

    Zeytin ağaçları söğüt gölgesi
    Bende çıkar güneş aydınlığa
    Bir nişan yüzüğü, bir kapı sesi
    Seni hatırlatıyor her zaman bana
    Zeytin ağaçları, söğüt gölgesi

    Zambaklar en ıssız yerlerde açar
    Ve vardır her vahşi çiçekte gurur
    Bir mumun ardında bekleyen rüzgar
    Işıksız ruhumu sallar da durur
    Zambaklar en ıssız yerlerde açar

    Ellerin, ellerin ve parmakların
    Bir nar çiçeğini eziyor gibi
    Ellerinden belli oluyor bir kadın
    Denizin dibinde geziyor gibi
    Ellerin, ellerin ve parmakların

    Zaman ne de çabuk geçiyor Mona
    Saat onikidir söndü lambalar
    Uyu da turnalar girsin rüyana
    Bakma tuhaf tuhaf göğe bu kadar
    Zaman ne de çabuk geçiyor Mona

    Akşamları gelir incir kuşları
    Konar bahçenin incirlerine
    Kiminin rengi ak, kimisi sarı
    Ahh! beni vursalar bir kuş yerine
    Akşamları gelir incir kuşları

    Ki ben Mona Roza bulurum seni
    İncir kuşlarının bakışlarında
    Hayatla doldurur bu boş yelkeni
    O masum bakışlar su kenarında
    Ki ben Mona Roza bulurum seni

    Kırgın kırgın bakma yüzüme Roza
    Henüz dinlemedin benden türküler
    Benim aşkım sığmaz öyle her saza
    En güzel şarkıyı bir kurşun söyler
    Kırgın kırgın bakma yüzüme Roza

    Artık inan bana muhacir kızı
    Dinle ve kabul et itirafımı
    Bir soğuk, bir garip, bir mavi sızı
    Alev alev sardı her tarafımı
    Artık inan bana muhacir kızı

    Yağmurlardan sonra büyürmüş başak
    Meyvalar sabırla olgunlaşırmış
    Bir gün gözlerimin ta içine bak
    Anlarsın ölüler niçin yaşarmış
    Yağmurlardan sonra büyürmüş başak

    Altın bilezikler o kokulu ten
    Cevap versin bu kanlı kuş tüyüne
    Bir tüy ki can verir bir gülümsesen
    Bir tüy ki kapalı gece ve güne
    Altın bilezikler o kokulu ten

    Mona Roza siyah güller, ak güller
    Geyve’nin gülleri ve beyaz yatak
    Kanadı kırık kuş merhamet ister
    Aaahhh! senin yüzünden kana batacak!
    Mona Roza siyah güller, ak güller

  3. gerçekten harika bi yorum olmuş etkilenmemek mümkün değil ama hala asık olmamakta kararlıyım!:)

  4. COK GÜZEL TEŞEKÜRLER….

  5. bu kadar güzel bir ahenkle anlatılamzdı aşk başka türlü….

  6. amatör bir şair olarak monaroza kadar güzel bir şiir yazmak isterdim.sezai karakoç eşsiz bir şair gerçekten kelimeler kifayetsiz kalıyor….

  7. GÜN GELİRDE ANLARSAN BENİ
    BİR KERE BAK SEHER WAKTİ GÖĞE
    DÜNLERDEN KALAN AŞKIN NASILDOĞUŞU
    ÖĞLEYİN ANLARSIN ÇÖLDE KUMUL MİSALİ
    NASIL GECE DONUP ÖĞLE KAWRULDUĞUMU
    KARŞILIK BEKLEMEM GARİ SEN GİT ÖTE
    BİR GÜLÜCÜKTÜ BENİ SANA BAĞLAYAN
    BİR SÖZ VARDI BENİ YAKIP KAVURAN
    NE BEN ANLATTIM NE SEN GÖRDÜN
    PEŞİNDE AVARE OLUP, TEK BİLDİĞİMİ SENİ
    AKŞAMLARI DÜŞÜNÜP KALEME DÖKTÜĞÜM
    BİR SEN’İ NASIL SEVMİŞİM BEN ÖYLE
    BİR AŞK BİR SEVDA BİR SEN
    NASIL HARCANMIŞIM SENDEKİ BENDE
    AMA MUTLUYUM ACIMDA OLSA
    BULAMAM GÖREMEMKİ SENDEN BAŞKA
    SEN BİR’SİN BENDE TEK’SİN
    DAHA NE İSTEYİMKİ
    GÖRÜP GELMENİ Mİ
    YOOK AŞK BU İŞTE…

  8. bended aynı durum var seviyorum ama açılamıyorum

  9. cok güzel bi siir sevgilimden ayrıldım bu siiri ona versem herseye yeniden başlayabilirmiyiz ki

  10. Şiirin aşk duygusunu işlemesindeki ustalığının yanında okunuşundaki ahenk ve de fon müziğide harika olmuş… Özellikle bazı dörtlükleri ezberlemeye çalışıyorum…
    Defalarca dinlesem usanmıyorum… Nasıl bir derin aşk hissiyle yazıldığnı anlamak mümkün değil belki ama hissettiğimi sanıyorum. keşke bölesi bi şiir yazma yeteneğim olsaydı.
    Büyük usta ve yazara en derin şükranlarımla…

  11. Bir gün gözlerimin ta içine bak
    Anlarsın ölüler niçin yaşarmış

    söylenecek başka bir söz var mı

  12. üstad yüreğine ağzına sağlık elmas tarih geçtikçe değerinden hiç bir şey kaybetmez sizde öylesiniz mekanın cennet olsun

  13. Sezai Karakoç’un bu şiirini ilkez dinliorum ve bundan sonrada hep dinleyeceğim (( senin gibi olmak isterdim ama kimse senin gibi olamaz biliriorum )) sen aşkları en güzel anlatan sairsin artık hep yüreğimdesin

  14. on iki yıl önce ilk dinlediğimde edebiyatçılığımdan utanmıştım nasıl duymadım bu şiiri diye.Hala tüylerim diken diken olur okudukça bitmeyecek bir efsanedir mona rosa…

  15. bu şiir insani baska diyrlara götürüyor sezai karakoç öyle sevmişki anca böle seven bi insan yazar bunu bizde seviyoruz diye geçiniyoruz sevgi öyle basitlesmişki günümüzde al işte sana şir san aaşk sana saflık bu şiri okurken ağlamamk elşde dğil

  16. yazacak bişey yok. şiir budur ve şiiir böle okunur. bu şiir ve okurken şiire verdiği o his benim gibi amatör şaiirlere bir kılavuz olacak.mekanın cennet olsun sezai karakoc

  17. tek kelimeyle harika sezai karakoçu edebiyat hocam sayesinde tanıdım ve iyiki de tanımışım

  18. beni alıp götürüyor ne diyeyim harika

  19. Ve yalnızlık sigara külü adar yalnızlık.İnsanı alıp götürüyor.Sağol üstad.

  20. mistik bir kalemden dökülen inci gibi işliyor insanın içine..etkilenmemek mümkün mü..

  21. gerçekten,insanın bu kirli sevgiler içinde yüreklerimizi yeniden bir temizlemek için yazılmış sanki

  22. emegıne saglık coook güzel bi şiir çok

  23. çok güzel bir şiir
    ben bu şiiri dinlemeyi hakkedenler varsa
    tanışmak isterdim
    msnm:baki-sivil@hotmail.com

  24. aşk böyledir işte uykusuz geceler sonunda böyle getirilir dile. selamlar sana şairi şuara

  25. şiirde bazı bölümleri o kadar çok beğen dim ki şiir beni benden alıp götür dü sanki sezai karakoç un sadece bu şiiri değil diğer şiirleri de okadar etkileyici sezai karakoça teşekkür ediyorum

  26. ne diyeyim çok güzel yazmış bravoooooooooooo

  27. bravo çok güzel olmuş

  28. mona roza bir anahtar gibidir sırlı büyük bir köşkun muhabbet köşkünün kapısının sihirli anahtarı

  29. çok etkilendimm

  30. teşekkür edriz çok güzel bir şiir şiirin neresinde yazıyo muzaz akkaya diye gör emedim arkadaşlar

  31. sezai karakoça teşekkürler

  32. gerçekten çok güzel bi şiir ama her zaman sevenler SEZAİ KARAKOÇ gibi bu acıyı çekmeye mahkum.aslında suçu aşka atmak lazım bu dunya için adeletsz bi duygu.bu şiiri yazdığı için o buyuk şaire TEŞEKKÜRLER…..

  33. gercektende harika bir siir. ilk defa gecen sene duydum cok begendim. bu siir 2009da almanyada türkce olimpiyatlarinda1.oldu , türkiyedede 2. oldu. bu siiri yazanin ve okuyanin yüregine gönlüne saglik

  34. harika çok güzel helal olsun dıt1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  35. şahaser …yorumuyla birlikte…Edgar Allan Poe’nun yazdığı son şiir olan “Annabel Lee” kadar hüzünlendirir beni..zaman zaman da ağlatır…

Yorum bırakın